Warning
msg: file_put_contents(): Only -1 of 263 bytes written, possibly out of free disk space


Warning
msg: file_put_contents(): Only -1 of 212 bytes written, possibly out of free disk space


Warning
msg: file_put_contents(): Only -1 of 1565 bytes written, possibly out of free disk space


Warning
msg: file_put_contents(): Only -1 of 2229 bytes written, possibly out of free disk space

Konferencija za novinare Uroša Kršića ispred Skupštine grada Beograda, 9. oktobar 2020. godine

Uroš Kršić: Dame i gospodo, podsećamo javnost da smo 23. septembra održali
konferenciju za medije, na kojoj smo ukazali na određene podatke vezane za
nefunkcionisanje javnog saobraćaja.

Sada želimo da upoznamo javnost sa sledećim podacima.
Odmah nakon održane konferencije, već sutradan, 24. septembra, zvanično smo
uputili dopis gradonačelniku Beograda, sa zahtevom da nas obavesti o stanju u
Javnom komunalnom preduzeću Beogradski metro i voz, o broju i strukturi
zaposlenih, visini njihovih primanja, kao i o tome koliko se sredstava iz gradskog
budžeta izdvaja za poslovanje; zatim, da da precizne podatke o dinamici izgradnje
metroa, kao i o planiranoj dinamici i konačnom roku za završetak prve linije
metroa i puštanje u rad iste i precizne podatke koliki je napredak ostvaren u
razvoju gradskih železnica od momenta imenovanja gradonačelnika do danas,
koliko je taj razvoj uticao na povećanje broja putnika, koliko je taj razvoj uticao na
smanjenje broja automobila na beogradskim ulicama i konačno, koliko je razvoj
gradskih železnica uticao na smanje gužvi u saobraćaju.

Gospodo, ni na jedno od ovih pitanja do danas nismo dobili odgovor, ni na jedno.
Zašto se ćuti? Zašto napredna vlast ćuti? Svi građani su poreski obveznici i
učestvuju u finansiranju ovog javnog komunalnog preduzeća.

Mi smo ovo pitanje postavili gradonačelniku, a verujemo da gospodin
gradonačelnik nema blage veze o čemu se ovde radi, jer gospodin gradonačelnik je i
imenovan na tu funkciju da ne bi imao blage veze ni o čemu. Ako gospodin nije
sposoban da obavlja funkciju koja mu je poverena, neka podnese ostavku i sa sobom
povede svoj „izuzetno stručan tim“.

Svakodnevno slušamo te iste ljude u televizijskim emisijama kako ispiraju
mozak gledaocima, pa želimo da vas podsetimo da su svi oni bili zajedno u
Demokratskoj stranci ili u demokratskim strankama, a niko ne zna koliko je
demokratskih stranka nastalo posle raspada DOS-a, da su sada svi oni u Naprednoj
stranci ili u nekim od naprednih stranaka.

Sada ćemo javnost da upoznamo sa nekim podacima do kojih smo došli
istražujući ovu temu.

Prema podacima iz finansijskog izveštaja u Agenciji za privredne registre,
iako godinama nije uloženo ama baš ništa u napredak javnog saobraćaja, a kamoli
beogradskog metroa, Javno komunalno preduzeće Beogradski metro i voz uspešno
posluje sa dobitkom od 23,6 miliona dinara, dok je poslovni prihod ove kompanije,
koja se bavi izgradnjom, održavanjem i zaštitom infrastrukture metroa na kraju
2019. godine bio veći od 97,7 miliona dinara.

Kao što vidite, uopšte nije potrebno da postoji beogradski metro da bi
preduzeće profitabilno poslovalo.

Javno komunalno preduzeće Beogradski metro i voz trenutno ima 17 zaposlenih,
a tokom 2020. godine planirano je zapošljavanje još njih 11, jer, kako kažu, povećava 
im se obim posla. Vidite da se Beogradski metro intenzivno razvija, kao i
železnički saobraćaj, pa je potrebno zapošljavanje novih, stručnih, kadrova.

Direktor ovog preduzeća izjavio je u februaru ove godine da će najverovatnije
Beogradski metro biti u funkciji između 2025. i 2027. godine, dok je gradska vlast
5. oktobra ove godine izjavila da će izgradnja metroa početi najverovatnije u
decembru 2021. godine, jer je tada tačno, pazite ovo, 50 godina od kada je
Beograđanima obećan metro. Eto, sledeće godine imamo razlog da slavimo 50 godina
kako nas lažu da ćemo dobiti metro! Ovo je stvarno skandal.

JKP Beogradski metro i voz angažovalo je četiri austrijske firme koje će imati
savetodavnu ulogu u planiranju izgradnje beogradskog metroa i ta usluga građane
košta 739.560 evra, iako je za ove usluge bio raspisan tender, ali prema navodima
direktora preduzeća, zainteresovane firme nisu dostavile urednu dokumentaciju,
pa je tender obustavljen. U maju ovde godine Ministarstvo građevinarstva,
saobraćaja i infrastrukture izjavilo je da će ukupne investicije u Beogradski
metro iznositi oko 4,5 milijardi evra, a da je u ugovoru koji je potpisan sa
francuskom kompanijom „Ežis” predviđena investicija u Beogradski metro od šest
milijardi evra, jedna i po milijarda više nego što su obećali.

Ovo su samo neke nepravilnosti koje smo uočili. Ovde vidimo na delu sva lažna
obećanja i prazne priče prethodnih vlasti. Nemojte da vas zavaravaju u narednoj
kampanji za beogradske izbore – isti ovi ljudi će biti skriveni iza nekih novih
lica, iza nekih novih stranaka, novih SPAS-ovaca i slično. Sve je to ista struktura,
isti karakter i vidimo da iz toga ne može da nastane ništa dobro.

Srpska radikalna stranka nikad nije davala lažna obećanja, nemamo nijednu
aferu iza sebe, nastavićemo da insistiramo da dobijemo odgovore na ova pitanja.
Danas sam ovde samo ja, a sledeći put biće nas mnogo više.

Imate li kakvih pitanja? Hvala.

https://www.youtube.com/watch?v=Rp2Aq0dJFko

Komentari

0 KOMENTARA

TVOJ KOMENTAR

VIDEO SNIMCI

TVITER

INSTAGRAM